Volkswagen face o schimbare imensă pentru imaginea sa

de: Daniel Ștefan
17 04. 2018

Volkswagen are de gând să schimbe logoul brandului, pentru prima dată din 2012. Este o decizie radicală, care marchează trecerea la vehiculele electrice și reabilitează imaginea publică a mărcii, după scandalul cu manipularea testelor anti-poluare.

Jochen Sengpiehl, directorul de marketing al Volkswagen, este de părere că imaginea mărcii a avut mult de suferit, așa că e nevoie de o schimbare radicală. Noul logo urmează să fie dezvăluit anul viitor, timp în care Volkswagen se pregătește pentru „era” mașinilor electrice.

Ultima modificare a emblemei a avut loc în urmă cu șase ani, când reprezentanții de marketing au ales un model 3D al logoului. De la al Doilea Război Mondial, însă, nu se poate spune că Volkswagen a făcut vreo schimbare semnificativă a emblemei. Doar culoarea diferă.

„Marca nu este într-o formă bună comparativ cu anii precedenți. Nu este vorba doar de scandalul diesel”, spune Sengpiehl, care crede că brandul a pierdut teren pe partea emoțională, încercând să fie „prea nemțesc”.

De asemenea, VW are de gând să se folosească mai mult de marketingul digital, de rețelele sociale, pentru a se promova mai eficient, să-și expună mai mult inovațiile și să sporească și comunicarea cu clienții. Trecerea la vehiculele electrice va costa VW nu mai puțin de 20 de miliarde de euro, așa că schimbarea logoului este un prim pas necesar care va face să merite investiția.

Planurile pentru noile modele electrice se întind până în 2030, iar reprezentanții companiei speră să realizeze până atunci câte o versiune electrică pentru fiecare model actual.

Herbert Diess este noul șef executiv al VW și principalul său obiectiv este scoaterea pe piață a mașinilor electrice. Până în 2020 se plănuiește lansarea unui hatchback, urmat apoi de un SUV, minivan și un sedan.

Cu modelele electrice cel puțin, nu vor mai fi acuzați că manipulează testele emisiile poluante, de aceea și miza este atât de mare. Imaginea Volkswagen trebuie reabilitată, chiar dacă va costa compania miliarde de euro.